112, APEL DE URGENȚĂ

La vârsta copilăriei totul se traduce în joc, veselie și emoție, însă sunt anumite situații ce necesită a fi tratate cu seriozitate și acțiune imediată chiar și din partea micilor preșcolari pentru ca siguranța proprie și a celor din jur să nu aibă de suferit. Tocmai pentru a fi pregătiți să întâmpine orice eveniment, fie el și nefericit, la grupa mijlocie “STELUȚELE” a fost desfășurat în perioada 22.02.2016-26.02.2016 proiectul tematic “112, APEL DE URGENȚĂ!”.60

Astfel, timp de o săptămână în cadrul activităților instructive-educative au fost abordate teme care să-i pregătească pe copii să înfrunte corespunzător situațiile de urgență ce se nasc din pericolele vieții de zi cu zi.

Concret, au fost ințiate jocuri precum:

* jocuri didactice: “DEPISTEZĂ SITUAȚIILE DE URGENȚĂ!” (joc în cadrul căruia a fost vizată recunoașterea situațiilor reale de urgență și excluderea celor care nu necesită intervenție de specialitate); “CURAJUL ÎN CUVINTE ȘI IMAGINI” (joc de descriere a faptelor de curaj ale salvatorilor);

IMG_8569 IMG_8696

* exerciții practice: “SUNĂM LA 112!”; “LANȚUL DE SALVARE” (simulare în caz de urgență);

* activități de dezvoltare personală: “ATENȚIE PERICOLUL PÂNDEȘTE CÂND…!” (exerciții de stimulare a comunicării); “FOCUL, PRIETEN SAU DUȘMAN” (prezentare POWER-POINT); “ȘI EU AM AVUT NEVOIE DE AJUTOR CÂND…!” (coîmpărtășire); “CE S-AR ÎNTÂMPLA DACĂ…?” (dezvoltarea capacității de a anticipa consecințe);

activități de grup: “SĂ OCOLIM STRĂINII!” (povestirea educatoarei); “SALVATORII ÎN ACȚIUNE” (joc dinamic); “CURSA AMBULANȚELOR” (joc de mișcare); “STOP ACCIDENTELOR RUTIERE!” (joc de atenție);

* exerciții cu material individual: “112 – INTERVENȚIE RAPIDĂ” (activitate matematică); “ECHIPEAZĂ-L PE POMPIER” (sortare); “DESCOPERĂ FAPTA CURAJOASĂ!” (puzzle);

IMG_8594

* exerciții grafice: “UNEȘTE PUNCTELE ȘI DESCOPERĂ NUMĂRUL DE URGENȚĂ!”; “AJUTĂ-L PE MEDIC SĂ AJUNGĂ ÎN TIMP UTIL LA URGENȚĂ!” (labirint); “TELEFONUL DE URGENȚĂ” (colorare de imagini); “PRIETENUL MEU POLIȚISTUL” (desen liber).

IMG_8607 IMG_8707  IMG_8571

Dar au fost desfășurate și multe alte activități ce au solicitat aplicarea cunoștințelor acumulate, dar și antrenarea creativității si a originalității preșcolarilor: “SINGURI LA JOACĂ” (joc de rol); “SALVATORII ÎN ACȚIUNE” (lipire); “CULORILE FOCULUI” (pictură); “GHICI AL CUI ESTE?” (joc senzorial); “TRASEUL POMPIERILOR” (nisip și apă), etc..

IMG_8622

Punctul culminant și de maxim entuziasm al activităților planificate l-au reprezentat întâlnirile cu specialiștii, în cadrul cărora preșcolarii au făcut cunoștință cu polițistul de proximitate FLORIN ANDRIȘOAIE și cu pompierul BOGDAN HÎJ. Specialiștii au atras atenția imediată a copiilor prin uniformele autorităților reprezentate  și i-au antrenat  în discuții bogate în informații utile menținerii stării de siguranță, premiindu-i totodată cu insigne și dulciuri.

IMG_8539 IMG_8639

Educatoarele grupei mijlocii “STELUȚELE”, profesorii  în învățământul preșcolar COROGODA RODICA și BALAN ELENA, evidențiază importanța abordării temelor cu un astfel de specific în manieră adaptată vârstei preșcolarității pentru dezvoltarea eficientă a preșcolarilor și antrenarea capacității de reacție adecvată în cazurile de urgență ce pot fi înâlnite de copii.

Leave a Comment